~
検索条件をクリア

International Journal of Affective Engineering 14巻 3号

発行元
日本感性工学会
ISSN
ISSN(オンライン)
2187-5413
前雑誌
Kansei Engineering International Journal
KANSEI Engineering International

書籍情報から探す
開始頁
Relationship between Jacket Comfort and Stiffness of Adhesive Interlining
KyoungOk KIM*, Chihiro SUGIYAMA**, Masayuki TAKATERA*
*Division of Kansei and Fashion Engineering, Institute for Fiber Engineering (IFES), Interdisciplinary Cluster for Cutting Edge Research (ICCER), Shinshu University, **Graduate School of Science and Technology, Shinshu University
International Journal of Affective Engineering 14 (3) 137-142, 2015.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
Identification of Common Words for the Evaluation of Clothes' Appearance and Tactile Sensation in Online Shopping - An Indicator for Producing Images that Express Clothes' Textures -
Tomoharu ISHIKAWA*, Shunsuke NAKAMORI*, Kazuya SASAKI**, Keiko MIYATAKE***, Miyoshi AYAMA*
*Graduate School of Engineering, Utsunomiya University, **Utsunomiya University, ***Kyoritsu Women's University
International Journal of Affective Engineering 14 (3) 143-149, 2015.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
Investigation of Kansei Added Value in Book Publishing Filed by Using AR Contents
Jue ZHANG*, Yu SASAKI*, Takeshi TSURUNO**, Yuko MATSUURA***, Noriko UTSUNOMIYA***, Haruaki YAMAMOTO***
*Kogakuin University, **OHTA Production Inc., ***Shogakukan Inc.
International Journal of Affective Engineering 14 (3) 151-155, 2015.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
User Experience in the Threshold Matrix of Public Space Design Intervention in a Complex Environment
Awoniyi STEPHEN
Texas State University
International Journal of Affective Engineering 14 (3) 157-166, 2015.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
Detecting Attractive Phrases from Musical Lyrics Focusing on Typical Expressions on Lyrics
Ryosuke YAMANISHI, Risako KAGITA, Yoko NISHIHARA, Junichi FUKUMOTO
Ritsumeikan University
International Journal of Affective Engineering 14 (3) 167-174, 2015.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
Effect of Smell in Space Perception - Analyzing the Waiting Experience in a Room under Lavender and Orange Scents -
Alejandra VILAPLANA, Toshimasa YAMANAKA
University of Tsukuba
International Journal of Affective Engineering 14 (3) 175-182, 2015.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
Fostering Trust-based Relationship between Self-care Users and Home Medical Device in Thai and Japanese - Research on the Methods for Incorporating Social Roles in Blood Pressure Monitor to Increase Thai and Japanese User's Perception of Trustworthiness -
Sittiphan JIYAVORANANDA, Toshimasa YAMANAKA
Graduate School of Comprehensive Human Sciences, University of Tsukuba
International Journal of Affective Engineering 14 (3) 183-191, 2015.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
Aligning Affective Responses with Fabric Features of Vehicle Seat : An Approach Using the Rasch Measurement Model
Fabio CAMARGO, Brian HENSON
University of Leeds, School of Mechanical Engineering
International Journal of Affective Engineering 14 (3) 193-202, 2015.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
Using a Kansei-driven Approach for New Concept Development Activities : What It Implies for Industrial Projects - Different Patterns of Design Activities and Design Information Conveyed -
Alexandre GENTNER*, Carole BOUCHARD**, Carole FAVART***
*Kokekoko SPRL, **LCPI, Arts & Metiers ParisTech, 151 boulevard de l'Hopital, ***KD, Toyota Motor Europe
International Journal of Affective Engineering 14 (3) 203-213, 2015.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
Evaluation of the Effect on Viewer Recognition of Viewing at an Angle a Sign with Arrow Markings
Masaaki KOYAMA*, Yuki TAKAHASHI*, Hisao SHIIZUKA**
*AIWA Advertisement Co.,Ltd., **Shiizuka Kansei Engineering Laboratory, Co.,Ltd.
International Journal of Affective Engineering 14 (3) 215-221, 2015.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
Eye Tracking Based Analysis of Effects of Motif Composition on Impressions of Paintings - In the Case of Katsushika Hokusai's "Thirty-six Views of Mount Fuji" -
Yuka NOJO
Graduate School of Global Information and Telecommunication Studies, Waseda University
International Journal of Affective Engineering 14 (3) 223-232, 2015.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
The Difference of Imagery Perception between Visual and Tactile Sensation
Yung-Ting CHEN, Ming-Chuen CHUANG
Institute of Applied Arts, National Chiao Tung University
International Journal of Affective Engineering 14 (3) 233-240, 2015.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
Applying Eye-Tracking in Kansei Engineering Method for Design Evaluations in Product Development
Markus KOHLER, Bjorn FALK, Robert SCHMITT
RWTH Aachen University
International Journal of Affective Engineering 14 (3) 241-251, 2015.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。