~
検索条件をクリア

KANSEI Engineering International 7巻 2号

発行元
日本感性工学会
ISSN
1345-1928
ISSN(オンライン)
1884-5231
後雑誌
Kansei Engineering International Journal
International Journal of Affective Engineering

書籍情報から探す
開始頁
Special Issue on Emotion and Sensibility Applications to the Business
Koichi KANEKO
School of Project Design, Miyagi University
KANSEI Engineering International 7 (2) 99-99, 2008.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
EVOKEDB: A KANSEI DATABASE SYSTEM FOR AUTOMATED SURVEYS
Andreas NORDGREN, Hideki AOYAMA
Keio University
KANSEI Engineering International 7 (2) 101-112, 2008.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
DESIGN METHOD FOR OPERATIONAL IMPROVEMENT OF RESTAURANT BY KANSEI FACTOR ANALYSIS BASED ON CUSTOMER SATISFACTION
Koichi KANEKO*, Yoshinao ITAGAKI**, Yoshiki ITO***
*Miyagi University, **Demand Engineering Labo., ***Cini-Little Japan Inc.
KANSEI Engineering International 7 (2) 113-120, 2008.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
QUANTITATIVE METHODOLOGY OF POTENTIAL CUSTOMER'S KANSEI IN ANALYSIS OF FOODSERVICE DEMAND
Koichi KANEKO*, Yoshiki ITO**
*Miyagi University, **Cini-Little Japan Inc.
KANSEI Engineering International 7 (2) 121-127, 2008.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
PROPOSAL FOR PRODUCT DEVELOPMENT SUPPORT SYSTEM FOR PICKLES BASED ON KANSEI ENGINEERING
Eiichi ENDO*, Teruko OHBA*, Masayuki KUMAGAI*, Mie SATO**, Masao KASUGA**
*Endo Foods Co., LTD, **Graduate School of Engineering, Utsunomiya University
KANSEI Engineering International 7 (2) 129-135, 2008.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
DEVELOPMENT OF EVALUATION SAMPLE MODEL FOR COSMETIC PUFF IN CONSIDERATION OF SENSE WIDTH
Yumi IMAI*, Sachi YOKOYAMA**, Masayuki TAKATERA***, Yoshio SIMIZU***
*Shinshu University Graduate School of Science and Technology, INOAC CORPORATION, **Shinshu University Graduate School of Science and Technology, ***Faculty of Textile Science and Technology, Shinshu University
KANSEI Engineering International 7 (2) 137-144, 2008.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
THE GLOBAL USE OF ICONS IN THE ENVIRONMENTAL DIVERSITY
Shoichiro SENDAI
Hiroshima University
KANSEI Engineering International 7 (2) 145-154, 2008.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN AN ATTRACTIVE SMILE AND EYE SHAPE
Toru SUGAHARA*, Noboru YAMADA*, Tsugutake SADOYAMA*, Masayoshi KAMIJO**, Takeyoshi IGUCHI***, Toshitaka NAKAMURA****
*Faculty of Textile Science and Technology, Shinshu University, **Interdisciplinary Graduate School of Science and Technology, Shinshu University, ***Konica Minolta Technology Center, Inc., ****Pictureman Studio, Inc.
KANSEI Engineering International 7 (2) 155-161, 2008.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
EFFECTS OF BATHING ON TRAPEZIUS MUSCLE FATIGUE INDUCED BY TYPEWRITING TASK
Mitsutoshi KIMURA*, Hirotaka SATO*, Mamoru OCHI**, Satoshi HOSOYA**, Michael HONYWOOD**, Tsugutake SADOYAMA**
*Kao Corporation, **Shinshu University
KANSEI Engineering International 7 (2) 163-170, 2008.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
KANSEI-BASED IMAGE RETRIEVAL WITH BAYESIAN DECISION MODELS AND RELEVANCE FEEDBACK
Yanyu GAO*, Takashi UOZUMI**, Yixin YIN***
*SVBL, Muroran Institute of Technology, **Department of Computer Science and Systems Engineering, Muroran Institute of Technology, ***Information Engineering School, University of Science and Technology Beijing
KANSEI Engineering International 7 (2) 171-180, 2008.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
EMOTIONAL RESPONSE TO SIMPLE COLOR STIMULI
Hyeon-Jeong SUK*, Hans IRTEL**
*Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST), **Universitaet Mannheim
KANSEI Engineering International 7 (2) 181-188, 2008.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
PREDICTION OF CONSUMERS' INTENSION THROUGH THEIR BEHAVIOR OBSERVATION IN UBIQUITOUS SHOP SPACE
Somkiat SAE-UENG, Sineenard PINYAPONG, Akihiro OGINO, Toshikazu KATO
Chuo University, Science and Engineering
KANSEI Engineering International 7 (2) 189-195, 2008.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。
CAUSAL RELATIONSHIP ANALYSIS OF HUMAN SENSE FOR ODOR USING GRAPHICAL MODELING
Koji SHIMADA*, Shuichi MATSUZAKI**, Masahiro SAWAI*, Hironobu KAMIMURA*, Noriaki KANEKI*
*Muroran Institute of Technology, **Satellite Venture Business Laboratory, Muroran Institute of Technology
KANSEI Engineering International 7 (2) 197-200, 2008.
  • アブストラクト: 従量制は110円(税込)、基本料金制は基本料金に含まれます。
  • 全文ダウンロード: 従量制、基本料金制の方共に770円(税込) です。